Reisiger Glas & Schilderwerken is een familiebedrijf sinds 1986.

Tekst slider
In verband met de kerstvakantie is ons bedrijf gesloten van maandag 15 december tot en met vrijdag 2 januari.

Algemene Voorwaarden – Reisiger Glas & Schilderwerken

1. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten en producten door Reisiger Glas & Schilderwerken, gevestigd te Veendam, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn uitsluitend bindend indien deze schriftelijk door ons zijn bevestigd.

2. Offertes en totstandkoming van overeenkomsten

  • Alle offertes zijn vrijblijvend en geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders vermeld.

  • Een overeenkomst komt tot stand zodra de klant schriftelijk of mondeling akkoord gaat met de offerte, of wanneer wij starten met de uitvoering van de werkzaamheden.

  • Prijswijzigingen door wijzigingen in materiaalprijzen of loonstijgingen worden tijdig gemeld.

3. Uitvoering van werkzaamheden

  • Wij voeren onze werkzaamheden uit conform de geldende veiligheids- en kwaliteitsnormen (waaronder VCA).

  • De klant draagt zorg voor vrije toegang tot de werkplek en stelt benodigde voorzieningen beschikbaar (zoals elektriciteit en sanitaire voorzieningen).

  • Indien door overmacht of externe factoren vertraging ontstaat, zullen wij dit in overleg communiceren en indien nodig de planning aanpassen.

  • Meer- en minderwerk wordt apart verrekend en vooraf gecommuniceerd.

4. Aansprakelijkheid en garanties

  • Wij leveren werk volgens de kwaliteitsstandaarden van OnderhoudNL Garantie. Particuliere klanten hebben tot 4 jaar garantie op schilderwerk, mits uitgevoerd onder deze voorwaarden.

  • Wij zijn niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade of schade door foutieve informatie van de klant.

  • Aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt tot het factuurbedrag van het betreffende onderdeel van de opdracht.

5. Oplevering en klachtenregeling

  • Na afronding van de werkzaamheden vindt een oplevering plaats. De klant wordt geacht het werk goed te keuren tenzij binnen 5 werkdagen schriftelijk melding is gemaakt van gebreken.

  • Klachten worden zorgvuldig beoordeeld. Indien de klacht gegrond is, zorgen wij kosteloos voor herstel binnen redelijke termijn.

  • In geval van geschillen tussen consument en ons als erkend OnderhoudNL-bedrijf, kan de klant zich wenden tot de onafhankelijke geschillencommissie.

6. Betalingsvoorwaarden

  • Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

  • Bij uitblijven van betaling behouden wij ons het recht voor wettelijke rente en incassokosten in rekening te brengen.

  • Bij grotere projecten kan betaling in termijnen worden overeengekomen.

7. Annulering of opschorting

  • Bij annulering door de klant zijn wij gerechtigd gemaakte kosten of reeds uitgevoerde werkzaamheden in rekening te brengen.

  • Wij behouden ons het recht voor de werkzaamheden op te schorten bij overmacht of bij het niet naleven van afspraken door de klant.

8. Overmacht

  • Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid buiten onze wil waardoor nakoming tijdelijk of blijvend wordt verhinderd, zoals ziekte, weersomstandigheden, materiaaltekorten of overheidsmaatregelen.

  • In geval van overmacht worden verplichtingen opgeschort. Indien de overmacht langer dan 30 dagen duurt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst te ontbinden zonder schadevergoeding.

9. Toepasselijk recht en geschillen

  • Op alle rechtsverhoudingen is Nederlands recht van toepassing.

  • Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien dit niet lukt, wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar wij zijn gevestigd.

  • Voor particuliere klanten geldt de geschillenregeling van OnderhoudNL Garantie.