Algemene Voorwaarden – Reisiger Glas & Schilderwerken
1. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten en producten door Reisiger Glas & Schilderwerken, gevestigd te Veendam, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn uitsluitend bindend indien deze schriftelijk door ons zijn bevestigd.
2. Offertes en totstandkoming van overeenkomsten
Alle offertes zijn vrijblijvend en geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders vermeld.
Een overeenkomst komt tot stand zodra de klant schriftelijk of mondeling akkoord gaat met de offerte, of wanneer wij starten met de uitvoering van de werkzaamheden.
Prijswijzigingen door wijzigingen in materiaalprijzen of loonstijgingen worden tijdig gemeld.
3. Uitvoering van werkzaamheden
Wij voeren onze werkzaamheden uit conform de geldende veiligheids- en kwaliteitsnormen (waaronder VCA).
De klant draagt zorg voor vrije toegang tot de werkplek en stelt benodigde voorzieningen beschikbaar (zoals elektriciteit en sanitaire voorzieningen).
Indien door overmacht of externe factoren vertraging ontstaat, zullen wij dit in overleg communiceren en indien nodig de planning aanpassen.
Meer- en minderwerk wordt apart verrekend en vooraf gecommuniceerd.
4. Aansprakelijkheid en garanties
Wij leveren werk volgens de kwaliteitsstandaarden van OnderhoudNL Garantie. Particuliere klanten hebben tot 4 jaar garantie op schilderwerk, mits uitgevoerd onder deze voorwaarden.
Wij zijn niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade of schade door foutieve informatie van de klant.
Aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt tot het factuurbedrag van het betreffende onderdeel van de opdracht.
5. Oplevering en klachtenregeling
Na afronding van de werkzaamheden vindt een oplevering plaats. De klant wordt geacht het werk goed te keuren tenzij binnen 5 werkdagen schriftelijk melding is gemaakt van gebreken.
Klachten worden zorgvuldig beoordeeld. Indien de klacht gegrond is, zorgen wij kosteloos voor herstel binnen redelijke termijn.
In geval van geschillen tussen consument en ons als erkend OnderhoudNL-bedrijf, kan de klant zich wenden tot de onafhankelijke geschillencommissie.
6. Betalingsvoorwaarden
Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
Bij uitblijven van betaling behouden wij ons het recht voor wettelijke rente en incassokosten in rekening te brengen.
Bij grotere projecten kan betaling in termijnen worden overeengekomen.
7. Annulering of opschorting
Bij annulering door de klant zijn wij gerechtigd gemaakte kosten of reeds uitgevoerde werkzaamheden in rekening te brengen.
Wij behouden ons het recht voor de werkzaamheden op te schorten bij overmacht of bij het niet naleven van afspraken door de klant.
8. Overmacht
Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid buiten onze wil waardoor nakoming tijdelijk of blijvend wordt verhinderd, zoals ziekte, weersomstandigheden, materiaaltekorten of overheidsmaatregelen.
In geval van overmacht worden verplichtingen opgeschort. Indien de overmacht langer dan 30 dagen duurt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst te ontbinden zonder schadevergoeding.
9. Toepasselijk recht en geschillen
Op alle rechtsverhoudingen is Nederlands recht van toepassing.
Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien dit niet lukt, wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar wij zijn gevestigd.
Voor particuliere klanten geldt de geschillenregeling van OnderhoudNL Garantie.